Aquaphor - räddare i nöden

Eucerins Aquaphor är en av de få produkter jag verkligen inte kan vara utan. Jag får rysningar vid blotta tanken på att stå där utan en tub. Sedan jag fick ett prov på den för säker 6 år sedan har jag haft minst en tub i min ägo. Det säger ganska mycket om man ser till att jag är allt annat än trogen när det kommer till produkter. Gräset är kanske grönare på andra sidan häcken osv. 
 
Varför är den så bra? 
Det är en multi-funktionell balm som jag använder till allt som är  torrt, kliande, irriterat, stramande, sprucket och skavande. Du kan ha det på läppar, armbågar, knän, ärr, nagelband, skavsår, till och med i ansiktet. Den tar bort obehag ganska omedelbart och kan lätt "läka" små sår. Eller läka var väl att ta i men om den kan ta bort smärtan från ett severe papercut så är det bra drag i den. Tänk er ett compeed-plåster i krämform. Om andra svär på Elizabeth Arden eight hour cream så svär jag vid denna. Jag har även testat den hypade Eight hour och den är bra absolut men doften är förfärlig. Min näsa blir nysig och jag mår lätt illa den. Ingen höjdare alltså. Eucerin har dock lyckats ta fram en diskret men fantastisk doft som jag väldigt gärna skulle ha som parfym. Så god alltså. 
 
Aquaphor är väldigt fet, det är ju trots allt en balm, men trots det passar den perfekt även i ansiktet utan att täppa till. Jag använder den dagligen till mina torrfläckar i ansiktet och jag upplever att hyn blir lugnare rent allmänt. Även de gånger min hud blossar upp i något som liknar nässelutslag kan den lugna ner tillräckligt att jag slipper ta till Hydrokortisonsalva. Den här kniper en pallplats på min topp 10 favoritprodukt, alla kategorier. 
 
Jag applicerar den i ansiktet främst på kvällen eftersom jag inte uppskattar glowet jag får. Här snackar vi smörig finish. På trasiga nagelband och kliande områden går jag bananas oavsett tidpunkt på dygnet. Om jag måste välja på ett smått kladdigt tangentbord och svidande nagelband förlorar tangentbordet alla gånger.
 
Om jag fick bestämma skulle ALLA ha en tub av Eucerin Aquaphor, men gör som ni vill. Er förlust om ni skippar det säger jag bara. 
 
Pris: Kring 79 kr på apotek. 
 
 
Allmänt, Favoriter | Body, lipbalm, läppgunk | |
Upp