Veckans nja - Caribbean crush body lotion

Caribbean crush body lotion är en, som namnet avslöjar, en body lotion (well duh). Den innehåller sheasmör och vitamin E som är vårdande. Här kommer min recension. 

 
Doft - 5/5
Enligt H&M's hemsida doftar denna lotion mango och kokos. Kokosdofter är något jag vanligtvis undviker då de tenderar att slå åt sötsliskig jordaktig på mig. Att andra bär det, absolut, men personligen så skyr jag den som pesten. Den här doften har inte en utpräglad kokosnot utan ger lotionen en djupare dimention. Jag tycker det är en härligt fruktig doft som är väldigt söt och får mig att tänka på fruktdrinkar. Hade jag kunnat dricka den hade jag nog gjort det, mums! 
 
Resultat - 2/5
Den här lotionen vinner inga priser i återfuktning i min bok. Det är ändå en skön upplevelse och den sjunker snabbt in i huden. Jag använder den enbart för doften om man ska vara krass. Inget fel med det men är man ute efter återfuktning får man leta vidare. 
 
Förpackning - 1/5
Den här förpackningen har en fantastiskt fin färg MEN. Ja, MEN...
1. Flaskan är för hård och man får trycka HÅRT för att få ut lotion. 
2. När man trycker ihop flaskan skrynklas etiketten OCH FLASKAN. Det blir galet fult. 
3. Tänk när vi kommit ner till hälften. Hur i hela fridens namn ska man då kunna klämma ut något. 
4. Nej. Bara nej. 
 
Jag tycker inte att kampen med förpackningen är värt det. Nog för att jag har en hel del krav på en förpackning (pga: nörd) men att få ut en body lotion ska inte göra en svettig. 
 
 
Helhet - 2/5
Ja vad ska man säga. Det är ingen höjdarprodukt tyvärr. Mest på grund av att förpackningen är så korkad. Det är inte ens värt att köpa den för doften eftersom att den finns både som body splash och Eau de toilette. Satsa på någon av dem, för det är en höjdardoft! 
 
Pris
 250 ml 49.59 kr
Allmänt, Kropp, Veckans nja | Body, Bodylotion, Caribbean Crush, H&M, Lotion | |
Upp