Conscious Hydrating Face Mask

 
Hydrating Face Mask från H&M Conscious är en ekologisk ansiktsmask med en tjock, krämig konsistens. Jag har använt den i en dryg månad så här kommer en recension. 
 
Doft - 2/5
H&M beskrev doften som "Med doft av essentiella oljor" vilket säger noll och ingenting. Eftersom jag inte är en hejare på att identifiera dofter kan jag bara säga att den luktar ekologiskt örtig, nu är inte det en helt självklar beskrivning men förstår ni hur jag menar? Jag är inte förtjust i doften men kan leva med den. 
 
Resultat - 4/5
Min hud suger åt sig av denna som om den aldrig fått återfuktning tidigare. En ska applicera den på rengjord, torr hud och låta den verka i 2-10 minuter. Ju längre desto göttigare säger jag. Några av kvällarna jag har använt ansiktsmasken har jag låtit den sitta på under natten för att sedan skölja av resterna på morgonen. Huden känns allmänt glad och allt som känts stramande är som bortblåst. Den är så pass omtyckt att jag oftast sträcker mig efter den när det är dags att lägga mask. Dessutom är den perfekt att dra på efter en omgång med exfolierande toner. 
 
Förpackning - 3/5
HUR FIN ÄR INTE DENNA BURK?! Jag kan inte riktigt komma över hur fantastiskt snygg H&M's Consious linje är. 
Tyvärr är den här burken långt ifrån optimal. Klart att snygga burkar säljer bättre än tuber men det är inte hygieniskt att ha en ansiktsmask i burk. Jag använder en spatel för att fiska upp denna ljuvliga mask och det är bättre än att sticka ner fingrarna. Det höga betyget får den enbart av estetiska skäl. 
 
Helhet - 4/5
Är en ute efter en krämig, mysig ansiktsmask till ett väldigt bra pris kan jag varmt rekommendera denna. Använder den själv minst tre gånger i veckan #treatyoself
 
Kom ihåg att göra ett överkänslighetstest innan du drar på ansiktsmasken i hela ansiktet. Jag gör det allt som oftast och reagerar oftare på produkter innehållandes essentiella oljor. Så höjer ett varningens finger om du är känslig.  Kliande ansikte som bränner som eld är inte kul. Skippa inte testet!
 
Pris
50 ml 69.90 kr
 
 
Allmänt, Ansiktsgunk | H&M, H&M beauty department, H&M consious | |
Upp