Deo doc - intim deo

 
 
Deo doc. Känner du igen namnet? Kanske från en storm på nätet under förra året om snippans naturliga dofters - vara eller icke vara? Jo, det stämmer. Det handlar om en *trumvirvel* intim-deo. 
 
Jag kan ärligt säga att jag svettas. Det är sant! Jag svettas under armarna, i pannan, i hårbotten, på låren, om fötterna, i knävecken och vet ni var jag svettas mer? Jo i ljumskarna och i vecket under rumpan. Jag såg den här antiperspiranten som svaret på min bön om att slippa skav och kli på grund av svett och visst fungerar den. Nu har jag inte längre problem med eksem och värmeutslag i ljumskarna och jag behöver inte oroa mig om att min rumpsvett ska synas igenom mina kläder. Min sommar blev väldigt mycket mer angenäm sen Deo doc kom ut på marknaden. Jag har ofta med mig intim-servetterna när jag åker bort för att kunna torka av mig om jag blivit varm och sprayen har jag hemma i badrummet. 
 
Det negativa med den här produkten är att den är starkt parfymerad. Jag hade föredragit den med en diskretare doft men med samma funktion. Jag upplever inte att mina svettiga ljumskar luktar utan det är fukten som är boven i dramat. Det här tror jag en del av det som gett Deo Docs ett rykte av att inte tycka att en snippa ska just lukta snippa. Jag förstår varför det upprör eftersom det är mycket "naturligt" som inte längre får vara det för det anses "äckligt" eller "onormalt". Normerna domderar om vilka naturliga grejer som ska döljas eller ändras samtidigt som det för mig, som har problem med just svett i ljumskar, ser det som ett av de få märken som tagit tag i problemet. Dessutom är ju parfymerade produkter generellt sett inte något bör ha vid underlivet då det kan torka ut eller ge allergier. Jag hoppas att Deo Doc tar fram en mildare parfymerad eller en helt oparfymerad antiperspirant snart för jag vill absolut inte gå tillbaka till skav och jobbig rumpsvett. 
 
 
Jag har sett fler märken inom snipp-vård som poppar upp och jag är väldigt pepp på att testa mer produkter!
 
Allmänt, Favoriter | deo doc, deospray, intim, intimdeo, snippdeo, snippvård | |
#1 - - Team DeoDoc:

Hej!

Vad kul att du gillar vår intimdeo och att den hjälper dig :)
Kan du inte maila och skriva din adress till oss på [email protected] så kan vi skicka lite produkter till dig så du får prova om du gillar de andra dofterna bättre :)

MVH,
Team DeoDoc

Upp