I'm blue - de tog slut

 
Fijian water lotus eau de toilette - The body shop
Här har ni min signaturdoft. Sedan den lanserades 2014 har den varit the one. Under sommaren den kom ut delades en hel massa provrör ut i butikerna och jag var inte sen att tacka ja. De är perfekta att ha i väskan och jag slipper släpa runt på min fullsize-variant. Doften är fräsch och akvatisk eller marin. Jag vet inte riktigt hur man förklarar att en doft har en akvatisk ton men den är uppfriskande och luktar... turkost. Förstår ni hur jag menar? Precis som en tropisk, fruktig doft kan dofta orange/rosa så är denna turkos. 
 
Enligt ett pressmeddelande som gick ut 2014 har den denna sammansättning: 
Toppnot: mandarin & litsea 
Hjärtnot: vattenlotus från Fijiöarna & ros
Basnot: lätt och livlig havsbris (wait... what?)
 
Ja vad ska man säga? Förutom den lite underliga doftbeskrivningen är det min absoluta favoritdoft. 
 
Clarins Multi-Active night - youth recovery cream
Den här krämen var en riktigt trevlig historia. Det är en nattkräm som ska förebygga och behandla de första tecknen på åldrande. Jag har alltid hört att krämer för åldrande hud inte ska användas av unga då de är FÖR aktiva och onödiga att använda innan en fyller 35. När jag fick med den här tuben med en prenumeration läste jag om den och Multi-Active Night är lämpad för åldrarna 25-40 så jag tänkte what the heck. Min hud känns plumpad och allmänt awesome när jag vaknar. Återfuktad och lugn. Den här vill jag köpa igen men tyvärr skulle plånboken eka tomt. 645 kr är lite väl mycket just nu.
 
Clarins HydraQuench cream
Detta är en riktig sommarfavorit. Den ger ordentligt med fukt utan att göra min hud flottig. Passar perfekt efter en dag på stranden då min yttorra hud stramar och känns som att den krympt en storlek. Det är en gel-cremé som känns svalkande. Dock är det värt att nämna att den doftar starkt. Jag gillar doften som även den faller under kategorin akvatisk. Detta är en provtub som kommer från antingen Damernas värld eller Plaza och de återkommer år efter år som present när man köper ett lösnummer i butik under sommaren. Perfekt för stranden, läsning OCH en fantastiskt trevlig ansiktscremé. Win-win. Jag hoppas innerligt att den följer med någon tidning i år också.
 
Lumene Artic Aqua Moisture Booster
Här har vi en produkt jag fått kämpa med att ta slut på. Det är inte det att jag inte gillar resultat eller den genialiska förpackningen utan den är bara så dryg. Jag har använt den någorlunda frekvent i ungefär ett år och då har jag ändå slösat. Och med slösa menar jag att jag smörjt in hela dekolletaget när jag ändå smörjt ansiktet. Det är en gel som används som ett serum, efter rengöring men innan ansiktskräm. Efter att jag smort in ansiktet försvann den utan ett spår. Perfekt att lägga en bas på med andra ord. Tyvärr verkar den ha utgått ur sortimentet. Synd på en bra produkt.
 
Allmänt, De tog slut | Clarins, Fijian water lotus, Lumene, Parfym, The body shop | |
Upp